Pilotné územie projektu

Pilotné územie projektu

Vyvinutý integrovaný informačný systém bude pilotne spracovaný pre územie, ktoré bolo vybrané na základe významnosti dopravnej infraštruktúry v severnej časti mesta Púchov. Definované územie je z hľadisko odolnosti veľmi citlivým až neuralgickým bodom tohto regiónu: Vodný tok, ktorý je zároveň súčasťou vážskej vodnej cesty, čiže obsahujúca plavebnou dráhou tvorená plavebným priestorom. Priehrada Nosice je tu zachytená priehradným múrom. I keď ešte nie je dobudovaná plavebná komora, naša najdlhšia rieka Váh je tu v budúcnosti plánovaná pre splavnenie pre lodnú dopravu, v tomto úseku až kategórie Va. Samotná rieka sa pod priehradným múrom rozdvojuje na úsek riečiska s veľkým inundačným územím, ktoré je na druhej strane lemované umelým kanálom a vytvára sa tak uprostred riečny ostrov. Nová modernizovaná železničné trať medzinárodného koridoru je tu preto riešená vo väčšine svojej dĺžky na niekoľkých mostných objektoch (železničný most ponad ochrannú hrádzu a koryto Váhu a ponad štátnu cestu II/507 do tunela Diel, železničný most cez koryto Nosického kanálu Váhu, cestný most ponad Váh), lávka pre peších a v tuneloch (Diel a Milochov). Začiatok železničného úseku je priamo v stanici Púchov, kde sa navyše stýkajú úseky s jednosmernou a striedavou trakciou. Územie je lemované cestou II. triedy a je  tu vybudované množstvo ďalších miestnych pozemných komunikácií s mostnými objektami, ktoré preklenujú spomenuté vodné toky.

Obr.  Situácia a umiestnenie významných objektov v časti Púchov, Pohľad na železničný most a priehradný múr

Na ľavej strane skúmaného územia sa plánuje rekreačné využitie. Pravé strana je zase charakteristická industriálnym využitím. Obidve vetvy rieky sa nakoniec spájajú do jedného toku a pretekajú centrom mesta Púchov s populáciou 17 tisíc obyvateľov.


Fotky z meračiek

Fotky mosty kskm